zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دانشگاه تزپور

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

دانشگاه تزپور یک دانشگاه مرکزی است که در شمال شرقی ایالت آسام هند قرار دارد.


پیشینه

تأسیس دانشگاه تزپور یکی از نتایج پیمان آسام است که در سال ۱۹۹۴ در پی مصوبه پارلمان هند صورت گرفت. به همراه این دانشگاه، دانشگاه آسام و مؤسسه تکنولوژی گواتی نیز تأسیس شدند. «پی.وی. ناراسیما رائو» نخست وزیر وقت هندوستان، این دانشگاه را افتتاح کرد.

در ابتدا، دانشگاه تزپور از محوطه کالج دارنگ استفاده می‌کرد. پس از آن، برای مدتی نیز میهمان کالج حقوقی تزپور بود. پس از آن‌که زمینی به مساحت ۲۶۲ هکتار در حومه شهر تزپور برای این‌ کار اختصاص داده شد، دانشگاه به آن‌جا نقل مکان کرد.

«بیشنوپراساد راوا» بیش از هزار هکتار از املاک اجدادی‌اش را که از دولت بریتانیا پس‌گرفته شده بود، به کشاورزان اهدا کرد. دانشگاه تزپور هم‌اکنون در زمین اهدایی او قرار دارد. به تازگی دانشگاه قطعه زمین دیگری نیز به دست آورده است.


محوطه

محوطه دانشگاه در ناپام، ۱۵ کیلومتری شرق تزپور - در ناحیه مرکزی سونیتپور آسام - قرار دارد. ناپام یک منطقه روستایی است که توسط مردمی از قبایل، مذاهب و زبان‌های مختلف محصور شده است.

تزپور از طریق جاده و راه‌آهن به تمام مناطق کشور دسترسی دارد. هر هفته سه پرواز هم بین این شهر و کلکته برقرار است.


اقامتگاه

دانشگاه تزپور یک دانشگاه مسکونی است. این دانشگاه دارای پنج خوابگاه پسران است که در ادامه ذکر می‌شوند. قوانین و مقرراتی نیز برای اقامت بازدیدکنندگان در مهمان‌خانه وجود دارد.


خوابگاه‌های پسران:

Charaideo: نامگذاری این خوابگاه بر اساس محل دفن پادشاهان آهوم در سیواساگار انجام شده است.

Nilachal: این خوابگاه هم‌نام تپه‌ای در گواتی است.

Kanchenjungha: کانگچنجونگا نام سومین قله بلند جهان است.

Patkai: نام تپه‌هایی در شمال شرقی هندوستان است.


هشت خوابگاه نیز برای دختران در نظر گرفته شده است:

Bordoichilla: برگرفته از نام طوفانی که هر بهار، قبل و بعد از جشن بیهو در آسام اتفاق می‌افتد.

Dhansiri

Pragjyotika

Suwansiri

Kopili

New

Pobitara Madam Curie


همچنین یک خوابگاه برای دانشجویان متأهل و سکولار وجود دارد. این خوابگاه همچنین به عنوان محل اقامت موقت اساتید تازه وارد استفاده می‌شود.


حمل و نقل

اصلی‌ترین وسیله نقلیه مورد استفاده در این دانشگاه،‌ اتوریکشا است که افراد را در محوطه دانشگاه و همچنین بین دانشگاه و شهر تزپور جابجا می‌کند. اتوبوس‌های ASTC نیز بسیار مورد استفاده هستند، چرا که پایانه آنها در قلب شهر تزپور قرار دارد. ASTCها و اتوبوس‌های خصوصی همه روزه بین تزپور و مکان‌های اصلی مانند گواتی، لکیمپور شمالی، دیبروگاره و تینسوکیا تردد می‌کنند. کابین‌های بیست نفره‌ای هم بین تزپور و بازار پلتن گواتی وجود دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه راه‌آهن، ایستگاه دکارگائون است که ارتباط تزپور با سایر نقاط هند را برقرار می‌نماید. نزدیک‌ترین فرودگاه به دانشگاه نیز فرودگاه گواتی است.

آموزش

دانشگاه تزپور چهار مدرسه دارد که به ۲۱ دانشکده و مرکز آموزشی تقسیم می‌شوند.


مدرسه علوم

مدرسه علوم انسانی و اجتماعی

مدرسه علوم مدیریت

مدرسه مهندسی


مدرسه علوم پنج دانشکده دارد که دوره‌های تحصیلات تکمیلی در علوم و تحقیقات و ریاضیات را ارائه می‌دهند:


دانشکده علم شیمی

دانشکده علم ریاضیات

دانشکده بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی

دانشکده فیزیک

دانشکده علم محیط


مدرسه علوم انسانی و اجتماعی دوره‌های دیپلم، لیسانس و تحصیلات تکمیلی و همچنین برنامه‌های پژوهشی در ارتباط با هنر و علوم اجتماعی را در دانشکده‌های زیر برگزار می‌کند:


دانشکده انگلیسی و زبان‌های خارجه

دانشکده مطالعات فرهنگی

دانشکده ارتباطات جمعی و روزنامه‌نگاری

دانشکده جامعه شناسی

دانشکده زبان هندی

دانشکده آموزش

دانشکده فعالیت اجتماعی


مدرسه علوم مدیریتی دوره‌های دیپلم، لیسانس و تحصیلات تکمیلی و همچنین برنامه‌های پژوهشی در ارتباط با مدیریت کسب و کار را در دانشکده‌های زیر برگزار می‌کند:


مدیریت کسب و کار

دانشکده بازرگانی

مرکز مدیریت بحران


مدرسه مهندسی دروس مهندسی و تکنولوژی را عرضه می‌کند. دوره‌های لیسانس و تحصیلات تکمیلی در رشته‌های گوناگونی برگزار می‌شوند. پذیرش در دوره لیسانس بر اساس آزمون ورودی (JEE) صورت می‌گیرد. علاوه بر دوره‌های لیسانس و فوق‌لیسانس، مدرسه مهندسی دوره‌های Ph.D. را نیز در زمینه‌های تخصصی برگزار می‌کند.


دانشکده مهندسی علوم کامپیوتر

دانشکده الکترونیک و مهندسی ارتباطات

دانشکده مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی غذا و تکنولوژی

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده انرژی

دانشکده فیزیک


مراکز ویژه و اتاق‌ها


مراکز:

مرکز مطالعات آسام

مرکز زبان‌های در معرض خطر

مرکز توسعه

مرکز نوآوری انکوباسیون و کارآفرینی

مرکز آموزش و تدریس

مرکز مطالعات زنان


اتاق‌ها:

اتاق تحقیق و توسعه

اتاق حق مالکیت معنوی

اتاق تقسیم نیرو

اتاق ONGC برای بیوتکنولوژی نفتی (CPBT)

تسهیلات زیرساخت‌های انفورماتیک (BIF)

مؤسسه بیوتکنولوژی هاب

تضمین کیفیت داخلی (IQAC)


رتبه

دانشگاه تزپور، بر اساس رتبه‌بندی مجله تایمز در سال ۲۰۱۸ حائز رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در جهان و ۱۰۰ در آسیا شد. در همین سال، این دانشگاه طبق رنکینگ مؤسسه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (QS) رتبه ۲۴۷ در آسیا را به دست آورد. در میان دانشگاه‌های هند نیز دانشگاه تزپور از نظر سازمان«چارچوب رتبه‌بندی مؤسسه‌های ملی هند» در جایگاه ۲۹ ایستاد.


رویدادهای بزرگ سالانه

فستیوال علوم دانشگاه تزپور

فستیوال علوم دانشگاه تزپور، توسط مدرسه علوم و دانشجویان انجمن علمی (SSC) برگزار می‌شود. این فستیوال یک رویداد دو روزه است که بخش رقابتی نیز در آن گنجانده شده است. ویژگی اصلی این جشنواره، سخنرانی است، که در آن دانشمندان علوم و ریاضی هند به عنوان سخنران دعوت می‌شوند. دانشجویان سراسر منطقه در این جشنواره شرکت می‌کنند. از میان افراد سرشناسی که در این فستیوال شرکت کرده‌اند می‌توان به «جایانت ویشنو نارلیکار» فیزیکدان و ستاره‌شناس برجسته اشاره داشت.


رابط سامپارک

رابط سامپارک یک رویداد سالانه دانشجویی در سطح ملی است. این رویداد توسط دانشکده مدیریت کسب و کار سازماندهی شده است. اساساً دانشجویانی که توسط اعضای هیئت علمی حمایت می‌شوند، در این رویداد نقش اصلی را ایفا می‌کنند.


TechXetra

رویداد TechXetra یک جشنواره سالانه ملی است که در حوزه فنی توسط دانشگاه برگزار می‌شود. کلمه TechXetra از ترکیب دو کلمه Tech (ارجاع به تکنولوژی) و Xetra (به معنی زمین) به وجود آمده است. فستیوال TechXetra بستری مشترک برای به نمایش گذاشتن دانش و نبوغ است. ترکیبی از رویدادهای فنی و مدیریتی و همچنین فرهنگی در این فستیوال دیده می‌شود. TechXetra سعی دارد افراد علاقه‌مند از سراسر هند را جذب کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی