zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سیستم کتابخانه و نشر

سیستم کتابخانه دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بیش از ۴۷۰ هزار جلد کتاب و نشریه را در کتابخانه‌های مختلف دانشگاه توزیع کرده است. این سیستم شامل چهار کتابخانه مرکزی، به علاوه کتابخانه‌های آموزشی است که در دپارتمان‌های مختلف قرار دارند. عناوین کتب موجود در کتابخانه را می‌توان از طریق فهرست آنلاین دسترسی عمومی (OPAC) جستجو کرد.

از پاییز سال ۲۰۰۴، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان صاحب امتیاز یک علامت تجاری نشر با نام «پلی‌پرس» شد. این نشر عمدتاً برای نشر پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه تأسیس شده است. پلی‌پرس نشریه «پلی‌تکنیکو» را نیز به طور رایگان منتشر می‌کند.


تحقیقات علمی

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در شبکه‌های اروپایی و بین‌المللی مربوط به پژوهش‌های علمی شرکت فعال دارد. تنها در سال ۲۰۰۴، حدود ۶۰ پروژه تحقیقاتی چندساله و بین‌المللی در مقیاس بزرگ توسط این دانشگاه آغاز شده است. در سال ۲۰۱۲ دانشگاه پلی‌تکنیک در بیش از ۱۳۲ پروژه تحقیقاتی FP7 شرکت داشته است. در سال ۲۰۰۸ این دانشگاه بیش از ۸۰ درصد از بودجه تحقیقاتی خود را از منابع خارجی تأمین کرد.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دارای پیشینه طولانی تحقیق است. بسیاری از دانشمندانی که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند توسط جامعه علمی به رسمیت شناخته شده و جوایز بسیاری دریافت کرده‌اند. از جمله مشهورترین آن‌ها «جولیو ناتا»، تنها ایتالیایی برنده نوبل شیمی است که در سال ۱۹۶۳ موفق به کسب این جایزه شد. او رییس دپارتمان شیمی صنعتی این دانشگاه بود. این دانشگاه بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۹ اولین رآکتور هسته‌ای تحقیقاتی در ایتالیا را توسط «مؤسسه تحقیقات هسته‌ای انریکو فرمی» فعال نمود. در حال حاضر نیز لابراتوارهای مهم بسیاری مانند یکی از بزرگترین تونل‌های باد اروپا در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

از سال ۲۰۰۵ تعدادی از اساتید دانشگاه پلی‌تکنیک میلان عضو IEEE (مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک) و ACM (انجمن ماشین‌های حسابگر) شده‌اند. این دانشگاه در انجمن‌ها و کنسرسیوم‌های تحقیقات کاربردی مشارکت دارد. همچنین دفاتری در دانشگاه پلی‌تکنیک وظیفه کمک به انتقال تکنولوژی و ادامه تحصیل حرفه‌ای‌ها را به عهده دارد. این دانشگاه از تأسیس شرکت‌های تحقیقاتی (۲۰ شرکت از سال ۲۰۰۰ تا کنون) حمایت می‌کند. شرکت‌هایی که در زمینه تکنولوژی پیشرفته فعالیت می‌کنند نیز گزینه‌های این دانشگاه برای حمایت در فاز راه‌اندازی هستند.


سازماندهی

رییس دانشگاه، مجلس علمی، هیئت علمی و مجموعه اداری ارکان دانشگاه پلی‌تکنیک میلان هستند. «حسابرس‌های مالی داخلی» مدیریت و امور مالی دانشگاه را کنترل می‌کنند. چندین نهاد مشورتی از جمله «شورای دانشجویی» نیز وجود دارد که به طور مستقیم توسط دانشجویان انتخاب می‌شوند. این نهادها وظیفه مشاوره را به عهده دارند.

رییس به نمایندگی از دانشگاه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را هماهنگ می‌کند. مدت زمان تصدی ریاست در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان یک دوره شش ساله و غیرقابل تمدید است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی