zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان | محوطه ها و مسائل آموزشی

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

محوطه‌ها

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در هفت محوطه گسترش پیدا کرده است. دو محوطه اصلی در میلان و پنج مجتمع دیگر در نواحی لمباردی و امیلیا-رومانیا قرار دارند.


میلان لئوناردو

میلان لئوناردو قدیمی‌ترین محوطه دانشگاه پلی‌تکنیک میلان است که همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین ساختمان آن در میدان لئوناردو داوینچی به سال ۱۹۲۷ افتتاح شد. در طول سالیان متمادی، این مجتمع گسترش یافت و حالا عموماً با نام «سیتا استودی» (=شهر مطالعه) شناخته می‌شود. این نام همچنین به دانشکده‌های دانشگاه پلی‌تکنیک میلان که در همان منطقه قرار دارند نیز اطلاق می‌شود. این دانشگاه در چندین خیابان از جمله لئوناردو، بناردی، کلریچتی، مانچینلی، گرانه‌ساسو و کولومبو توسعه پیدا کرده است.

پردیس لئوناردو محوطه اصلی دانشگاه است. دفاتر مرکزی اداری، دفتر ریاست دانشگاه و بسیاری از دپارتمان‌های تحقیقاتی در این محوطه قرار دارند.


میلان بوویزا

محوطه میلان بوویزا در ناحیه بوویزای شهر میلان واقع شده است. این محوطه فعالیت خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرده است. محوطه بوویزا خود به دو بخش «دوراندو» و «لا مازا» تقسیم می‌شود که اولی در سال ۱۹۹۴ و دومی در ۱۹۹۷ بازگشایی شده است. اولین کرسی این محوطه به طراحی اختصاص یافت. پس از آن دانشکده‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا و مهندسی انرژی آغاز به کار کردند. محوطه بوویزا همچنین امکاناتی برای پژوهش‌های مربوطه را در خود جای داده است. از جمله این امکانات می‌توان به تونل باد اشاره کرد.


محوطه‌های دیگر

اولین شعبه مجزای دانشگاه پلی‌تکنیک میلان به سال ۱۹۸۷ در «کومو» افتتاح شد. دو سال بعد شعبه دیگری نیز در «لکو» تأسیس شد. در طول دهه ۱۹۹۰، سه شعبه دیگر در «کرمونا»، «مانتوآ» و «پیاچنزا» آغاز به کار کردند.


آموزش

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در حوزه‌های مهندسی، معماری و طراحی ارائه می‌دهد. این دانشگاه ۳۲ دوره لیسانس را برگزار می‌کند. در این میان، یک دوره آنلاین مهندسی کامپیوتر نیز وجود دارد که اولین دوره آنلاین آکادمیک در ایتالیا است. با توجه به نیازمندی‌های منطقه تحت پوشش دانشگاه (لمباردی) که یکی از مناطق پیشرفته صنعتی در اروپا است، طیف وسیعی از برنامه‌های درسی متناسب با شرایط در آن ارائه می‌گردد.

سال تحصیلی به دو ترم (=نیم‌سال) تقسیم می‌شود. ترم اول از اواسط سپتامبر تا اواخر ژانویه، و ترم دوم از مارچ تا اواخر ژوئن برگزار می‌شود. سه جلسه امتحان در این دانشگاه وجود دارد: دو تا در پایان هر نیم‌سال (در فوریه و جولای) و سومی در سپتامبر. دانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس در هر سال تحصیلی، ملزم به دریافت ۶۰ اعتبار دانشگاهی (=Crediti Formativi Universitari, CFU) هستند. بنابراین، دوره سه‌ساله کارشناسی ۱۸۰ و دوره دوساله کارشناسی ارشد ۱۲۰ اعتبار احتیاج دارد. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان مانند بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا، متناسب با چارچوب بولونیا سازمان یافته است.

این دانشگاه ارتباط وسیعی با دانشگاه‌های خارجی دارد و طیف وسیعی از پروژه‌های بین‌المللی را برای دانشجویان سازماندهی می‌کند. چندین دوره به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی در دانشگاه ارائه می‌شود که دانشجویان خارجی را به اخذ پذیرش در آن ترغیب کند. این دانشگاه در شبکه ENTREE که مختص دانشجویان مهندسی برق اروپا است سهیم است. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان همچنین یکی از اعضای شبکه مدیران صنعتی برتر اروپا (TIME) نیز هست.

«آلتا اسکوالا پلی‌تکنیکا» یا مدرسه عالی پلی‌تکنیک، مؤسسه‌ای مشترک بین دانشگاه پلی‌تکنیک میلان و دانشگاه پلی‌تکنیک تورینو است. این مؤسسه استعداد‌های جوان این حوزه را جذب کرده و توانایی‌های آن‌ها را برای پیشبرد و ارتقای نوآوری توسعه می‌دهد. برنامه‌های مدرسه عالی پلی‌تکنیک به موازات برنامه‌های دوساله کارشناسی ارشد برگزار می‌گردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی