zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان | معرفی و پیشینه

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان با حدود ۴۲۰۰۰ دانشجو بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا است. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مهندسی، معماری و طراحی ارائه می‌دهد. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در سال ۱۸۶۳ تأسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه میلان است. این دانشگاه دو محوطه اصلی در شهر میلان دارد که اکثر فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه را میزبانی می‌کنند. مابقی محوطه‌ها در پنج شهر در نواحی لمباردی و امیلیا-رومانیا  واقع شده‌اند. دفاتر مرکزی دانشگاه در محوطه تاریخی «سیتا استودی» میلان قرار دارند که از سال ۱۹۲۷ فعال است.


رتبه‌بندی

طبق رتبه‌بندی‌ها، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بهترین دانشگاه مهندسی ایتالیا محسوب می‌شود. بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS در سال ۲۰۱۸، این دانشگاه هفدهمین دانشگاه فنی دنیا است. همچنین رده پنجم طراحی، نهم معماری، نهم در مهندسی عمران و سازه و هفدهم در مهندسی و تکنولوژی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، «جولیو ناتا» است که در سال ۱۹۶۳ موفق شد جایزه نوبل شیمی را به دست آورد.


پیشینه

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در ۲۹ نوامبر ۱۸۶۳ توسط «فرانچسکو بریوشی»، دبیر وزارت آموزش و پرورش ایتالیا و رییس دانشگاه پاویا تأسیس شد. همان‌گونه که گفته شد، این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه میلان است. نام اصلی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، «مؤسسه عالی فنی» بود. در آن زمان تنها مهندسی صنایع و عمران در این دانشگاه تدریس می‌شد. معماری، دومین رشته مهم دانشگاه پلی‌تکنیک، در سال ۱۸۶۵ با همکاری «آکادمی بررا» معرفی شد.

دانشگاه پلی‌تکنیک در اولین سال فعالیت تنها ۳۰ دانشجو را پذیرفت. در طول دهه‌های متمادی اکثریت دانشجویان این دانشگاه را مردان تشکیل می‌دادند. در سال ۱۹۱۳ اولین زن از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان فارغ‌التحصیل شد.

در سال ۱۹۲۷، دانشگاه به میدان لئوناردو داوینچی که هم‌اکنون با نام سیتا استودی (شهر مطالعه) شناخته می‌شود منتقل شد. دانشگاه‌های اصلی دانشگاه همچنان در همین مکان قرار دارند. در آن زمان نام دانشگاه «رجیو پلی‌تکنیکو» (=پلی‌تکنیک سلطنتی) بود. پس از اینکه در پایان جنگ جهانی دوم، نظام سیاسی ایتالیا به جمهوری تغییر یافت، کلمه سلطنتی از نام دانشگاه حذف شد. ساختمان تاریخی این دانشگاه که تماماً توسط فارغ‌التحصیلان معماری همین دانشگاه طراحی و ساخته شده بود، هنوز هم استفاده می‌شود.

لوگوی کنونی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، در سال ۱۹۴۲ و بر اساس طرحی از مدرسه رافائل آتن طراحی شده است. تا قبل از آن هیچ لوگوی رسمی‌ای برای این دانشگاه به ثبت نرسیده بود.

در اواخر دهه ۱۹۸۰، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان روند گسترش خود را آغاز کرد. بر این اساس محوطه‌هایی در لمباردی و امیلیا-رومانیا ساخته شدند.

در سال ۱۹۹۳ دوره طراحی صنعتی نیز در دانشگاه آغاز شد. در سال ۲۰۰۰، دانشکده طراحی دانشگاه پلی‌تکنیک با دروس جدیدی شامل گرافیک و هنرهای تجسمی، مد و طراحی داخلی شروع به کار کرد.

در آوریل ۲۰۱۲، دانشگاه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تمام دوره‌های تحصیلات تکمیلی تنها به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند. البته پس از رأی دادگاه عالی ایتالیا، در این تصمیم تجدید نظر شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی