zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دانشگاه کلکته | رتبه‌بندی و دانشکده‌ها

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

مسائل آکادمیک

دانشجویان مقطع کارشناسی برای یک دوره سه‌ساله ثبت نام می‌شوند. دانشجویان هنگام ورود رشته‌ای را انتخاب می‌کنند که غیرقابل تغییر است. مگر این‌که دانشجو بعدها دوره‌های کارشناسی ارشد را با هزینه شخصی برگزیند. رشته‌های علوم و بازرگانی متقاضیان بیشتری دارند، چرا که فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌کنند. اکثر دوره‌ها بر اساس زمان‌بندی سالانه سازمان‌دهی می‌شوند. برخی دوره‌ها نیز ترم‌محور هستند. بیشتر دپارتمان‌ها دوره‌های کارشناسی ارشد را یک‌ساله برگزار می‌کنند. تحقیقات در مؤسسه‌های تخصصی یا دپارتمان‌هایی که دوره‌های دکتری را ارائه می‌دهند انجام می‌شود.

دانشگاه کلکلته دارای بزرگترین مرکز تحقیقات است که از ژانویه ۲۰۱۳ و در صدمین کنگره علوم هند آغاز به کار کرده است. این مرکز تحقیقاتی مربوط به علم نانو و نانوتکنولوژی است که در بنگال غربی، جنب دریاچه نمک و محوطه تکنولوژی دانشگاه کلکته واقع شده است.

این دانشگاه دارای ۱۸ مرکز تحقیقات، ۷۱۰ مدرس، ۳۰۰۰ پرسنل اداری و ۱۱۰۰۰ دانشجوی کارسناسی ارشد است.


رتبه‌بندی

در سطح بین‌الملل، بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS (سال ۲۰۱۸)، دانشگاه کلکته در بین دانشگاه‌های جهان مقام ۷۸۰-۷۵۱، در آسیا مقام ۱۲۵ و در کشورهای بریکس مقام ۶۴ را به دست آورد. در همان سال رتبه‌بندی مجله تایمز دانشگاه کلکته را در جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۱ در جهان و ۲۵۰-۲۰۱ در آسیا نشاند.

در سال ۲۰۱۸، این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی «چارچوب رتبه‌بندی مؤسسات ملی» بیست و یکمین مؤسسه هند شناخته شد. طبق همین رنکینگ دانشگاه کلکته در میان مؤسسات فقط دانشگاهی دارای رتبه چهاردهم است.


دانشکده‌ها و دپارتمان‌ها

دانشگاه کلکته ۶۵ دپارتمان دارد که در چند دانشکده سازمان‌دهی شده‌اند. این دانشکده‌ها عبارت از کشاورزی، هنر، بازرگانی، رفاه اجتماعی و مدیریت کسب و کار، آموزش، روزنامه‌نگاری و علوم کتاب‌داری، مهندسی و تکنولوژی، هنرهای زیبا، موسیقی، علوم خانه‌داری، حقوق و علوم هستند.


دانشکده کشاورزی

این دانشکده تنها یک دپارتمان به نام «مؤسسه علوم کشاورزی» دارد. دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های صنایع کشاورزی، کشاورزی-محیط زیست، برزشناسی، شیمی کشاورزی و علوم خاک، کشاورزی و توسعه روستایی، کشاورزی و منابع اقتصادی، مهندسی کشاورزی، علوم جانوران، باکتریولوژی، علم محصولات، علوم لبنیات، علوم شیلات، تکنولوژی غذا، باغبانی، ژنتیک و پرورش گیاه، علوم خاک و آب و علوم و تکنولوژی بذر در این دپارتمان برگزار می‌شود.

کالج کشاورزی توسط «پروفسور پابیترا کومار سن» در اوائل دهه ۱۹۵۰ تأسیس شد.


دانشکده هنر

این دانشکده شامل دپارتمان‌های تاریخ و فرهنگ باستان هند، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، عربی و فارسی، بنگالی، زبان و ادبیات، ادبیات تطبیقی هند، نویسندگی خلاق، جمعیت‌شناسی، اقتصاد، مطالعات قومی، زبان و ادبیات انگلیسی، هندی، تاریخ، زبان‌شناسی، موزه‌شناسی، زبان پالی، فلسفه، روانشناسی، علوم سیاسی، سیاست عمومی و اداری، جامعه‌شناسی، سانسکریت، مطالعات جنوب و جنوب شرق آسیا، تئاتر و نمایشنامه، مطالعات زنان و جنسیت است.


دانشکده بازرگانی، رفاه اجتماعی و مدیریت کسب و کار

این دانشکده شامل دپارتمان مدیریت کسب و کار و بازرگانی است.


دانشکده آموزش، روزنامه‌نگاری و علوم کتاب‌داری

این دانشکده سه دپارتمان دارد که دوره‌های آموزش، روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی و همچنین کتاب‌داری و علوم اطلاعات را ارائه می‌دهد.


دانشکده مهندسی و تکنولوژی

دپارتمان‌های اپتیک و فوتونیک کاربردی، فیزیک کاربردی، مهندسی شیمی، تکنولوژی شیمیایی، مهندسی علوم کامپیوتر، تکنولوژی اطلاعات، مهندسی و علوم پلیمر، مهندسی نفت، فیزیک رادیویی و الکترونیک و نساجی در این دانشکده قرار دارند.


دانشکده هنرهای زیبا و موسیقی

به غیر از دپارتمان‌های هنری، این دانشکده دپارتمان اقتصاد خانه که متشکل از دروسی مثل تغذیه و توسعه انسانی است را در خود جای داده است.


دانشکده حقوق

این دانشکده تنها دربردارنده دپارتمان حقوق است که در سال ۱۹۰۹ تحت عنوان مؤسسه دانشگاهی حقوق تأسیس شد. در فوریه سال ۱۹۹۶ این مؤسسه به حالت کنونی درآمد.


دانشکده علوم

این دانشکده دارای ۲۰ دپارتمان است که دوره‌های آموزشی را در زمینه موضوعات سنتی ارائه می‌دهد.

دپارتمان فیزیک کاربردی در سال ۱۹۲۵ تأسیس شد که در آناندنگار واقع شده است. مطالعاتی که در این دانشکده انجام می‌شود عمدتاً در زمینه مهندسی ابزار، مهندسی برق، اپتیک و اپتوالکترونیک هستند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی