zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در این مطلب به بخش‌های مختلف دانشکده مهندسی و تکنولوژی دانشگاه پنجاب پرداخته می‌شود. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان نیز بررسی خواهد شد.


مؤسسه دانشگاهی مهندسی و تکنولوژی (UIET)

مؤسسه UIET یک مرکز درون محوطه‌ای در دانشگاه پنجاب است. UIET دوره‌های کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری را در زمینه‌های مهندسی و تکنولوژی ارائه می‌دهد.


کالج مهندسی و تکنولوژی چندی‌گر (CCET)

کالج مهندسی و تکنولوژی چندی‌گر خارج از محوطه دانشگاه قرار دارد و دوره‌های کارشناسی را برگزار می‌کند. این کالج زیرمجموعه سیستم اداری چندی‌گر است. CCET که پیش‌تر با نام پلی‌تکنیک مرکزی چندی‌گر (CPC) شناخته می‌شد، در سال ۱۹۵۹ تأسیس گردید.


مؤسسه دانشگاهی مهندسی و تکنولوژی شیمی (UICET)

این مؤسسه که در ابتدا «دپارتمان مهندسی و تکنولوژی شیمی» نامیده می‌شد، با هدف استفاده مستقیم از علوم در جامعه تأسیس شد. فعالیت این دپارتمان درست در زمانی که دانشجویان و اساتید علاقه‌مند به حضور در هند بودند، به دلیل چندپارگی هند معلق شد. مؤسسه برای چند سال در دهلی مستقر بود و سرانجام در سال ۱۹۵۸ به مکان کنونی در چندی‌گر منتقل گردید. در سال ۱۹۸۳ یک مؤسسه تحقیقات انرژی به UICET ملحق شد که در زمینه تحقیق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

مؤسسه UICET در قلب دانشگاه و در کنار کتابخانه A. C. Joshi و مرکز دانشجویی قرار دارد.

مؤسسه UICET یکی از مؤسسات منطقه‌ای مهندسی شیمی در هند است. در سال ۲۰۰۸ جشن پنجاه‌سالگی مؤسسه برگزار شد. در قسمتی از این مراسم، UICET میزبان شصت و یکمین نشست سالانه CHEMCON بود که شامل کنفرانس مشترک هند و ایالات متحده در زمینه انرژی نیز می‌شد.

دانشجویان این مؤسسه بر اساس رتبه کسب شده در آزمون AIEEE پذیرفته می‌شوند.


مرکز منطقه‌ای «شوامی ساروانند گیری» (PUSSGRC)

مرکز PUSSGRC بخش جدایی‌ناپذیر دانشگاه پنحاب است که در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک مرکز منطقه‌ای در هوشیارپور شروع به کار کرد. این مرکز دوره‌های مختلف مهندسی را ارائه می‌دهد. PUSSGRC در یک محوطه سبز با زیرساخت‌های هنری بنا شده است. این مؤسسه دارای دفاتر اداری، آزمایشگاه و کارگاه‌هایی برای آموزش دانشجویان است. کتابخانه، داروخانه عمومی، سالن غذاخوری و خوابگاهی با ظرفیت ۶۰۰ نفر از دیگر امکانات این مرکز است.

دانشجویان مرکز PUSSGRC از طریق آزمون AIEEE پذیرش می‌شوند.


فرهنگ

جشنواره سیانید، فستیوال سالانه DCET و UICET است. این جشنواره یکی از اولین جشنواره‌های دانشجویی در چندی‌گر است که به یک سنت تبدیل شده است. جشنواره سیانید اغلب میزبان ستاره‌ها و دی‌جی‌ها است.

«تاتوا» یک مجله دانشجویی است که در دانشگاه پنجاب منتشر می‌شود.

یک مناظره سالانه به نام «پلمیک» نیز برگزار می‌گردد. فستیوال «گونج» یک جشنواره سالانه فرهنگی و «آویشکار» جشنواره‌ای تکنولوژیک است که توسط UIET برپا می‌شود.


رتبه

در سال ۲۰۱۸، دانشگاه پنجاب بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۱ در جهان، ۳۵۰-۳۰۱ در آسیا و ۲۵۰-۲۰۱ را در میان کشورهای بریکس به دست آورد.

در هند، چارچوب رتبه‌بندی مؤسسات ملی (NIRF)،‌ دانشگاه پنجاب را سی و سومین مؤسسه هند در سال ۲۰۱۸ دانست. طبق این رنکینگ، این دانشگاه رده ۲۰ در میان دانشگاه‌ها، ۵۹ در میان مؤسسات مهندسی، ۴۲ در مؤسسات مدیریت و سوم در داروسازی را کسب کرد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی