zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

zhexamin

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

زندگی دانشجویی

هزینه‌های دانشجویی در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بستگی به درآمد خانواده دانشجو دارد که بین ۱۵۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال است. دانشجویان ممتاز علاوه بر انواع مختلف بورسیه‌ها می‌توانند از تخفیف‌های کلی و جزئی بهره‌مند شوند. اخیراً بورس‌های تحصیلی زیادی در برنامه‌های بین‌المللی دانشگاه برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.

اکثر دانشگاه‌های ایتالیا خوابگاه دانشگاه را بیرون از محوطه در نظر می‌گیرند. دانشگاه پلی‌تکنیک نیز تنها حدود ۲۰۰۰ تخت را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. بیشتر دانشجویان نیز از خارج از میلان می‌آیند و محل اقامت خود را اجاره می‌کنند. معمولاً دانشجویان در گروه‌های سه یا چهار نفری آپارتمان‌هایی را اجاره می‌کنند، چرا که نرخ اجاره‌بها در شهر بسیار گران است.

محوطه لئوناردو و بوویزا توسط یک شبکه وای-فای پوشش داده شده است. بیشتر قسمت‌های عمومی محوطه‌ها تحت پوشش شبکه اینترنت هستند.


سازمان‌ها

  • مؤسسه حقوق مطالعات دانشگاهی (ISU) امکاناتی مانند کمک‌هزینه تحصیلی، مسکن، کتابخانه‌ها، کافه‌تریاها و فضای مطالعه را مدیریت می‌کند.
  • «ادوکافه» یک مرکز فرهنگی در محوطه لئوناردو است که دانشجویان می‌توانند برای قرارهای ملاقات از آن استفاده کنند. رویدادهایی در این کافه به طور منظم برگزار می‌شود.
  • برخی از سازمان‌های دانشجویی:
  • هیئت دانشجویان اروپایی تکنولوژی (BEST Milano) یک سازمان بی‌طرف و سیاسی اروپایی است که با تمرکز بر تنوع مهارت‌ها برای دانشجویان بیش از ۳۰ کشور فعالیت می‌کند. این مؤسسه توسط دانشجوسان اداره می‌شود.
  • شبکه دانشجویی اراسموس (ESN) یک سازمان غیرانتفاعی است که دانشجویان را برای انجام پروژه‌های تبادلی تشویق می‌کند.
  • ائوراویا (Euroavia) سازمانی متشکل از دانشجویان هوافضای دانشگاه پلی‌تکنیک میلان است که برای ایجاد ارتباط بین دانشجویان هوافضای سراسر اروپا تأسیس شده است.
  • انجمن دانشجویان مهندسی محیط زیست
  • تئاترو دله بیگه (Teatro delle Biglie) یک سازمان غیرانتفاعی مستقل است که در زمینه تئاتر فعالیت می‌کند.
  • آزمایشگاه‌های اوپن یونیکس پلی‌تکنیک (POuL) یک انجمن برای دانشجویانی است که علاقه‌مند به ترویج نرم‌افزارهای رایگان و اوپن‌سورس هستند.
  • «پلی‌رادیو» یک رادیوی اینترنتی دانشجویی است.
  • شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
  • انجمن مهندسی پزشکی (BEA) یک سازمان دانش‌بنیان مستقل برای ایجاد شبکه‌ای مابین دانشجویان و اساتید است و مروج انجام فعالیت‌ها و پروژه‌ها در زمینه مهندسی پزشکی است.


فرصت‌های شغلی و آمار

یک بررسی در سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد که ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در حداکثر تا سه ماه پس از اتمام تحصیل صاحب شغل می‌شود. ۹۵ درصد آن‌ها نیز حداکثر تا شش ماه موفق به استخدام می‌شوند. این ارقام برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد شبیه به هم است. یک سرویس شغلی تخصصی ارتباط بین فارغ‌التحصیلان و صنعت را تسهیل می‌کند و شرکت‌ها را برای همکاری دعوت نموده و آمار مربوط به دانشجویان را گردآوری می‌کند. این سرویس به جز فارغ‌التحصیلان، برای دانشجویان نیز کارآمد است.

تقریبا ۵۵ درصد دانشجویان دوره کارشناسی، تحصیل خود را در زمان تعیین شده به پایان می‌رسانند. ۸۰ درصد دانشجویان نیز به یک سال اضافی برای فارغ‌التحصیلی احتیاج خواهند یافت.


سیاست

دانشجویان پلی‌تکنیک، نمایندگانی را در مجلس علمی و هیئت مدیره دانشگاه و دانشکده‌ها انتخاب می‌کنند. در حال حاضر سه گروه اصلی در انتخابات دانشجویان عبارتند از:

  • «فهرست آزاد حق تحصیل» که جنبشی بر اساس ارزش کیفی دانشجو است. با اینکه این جنبش خود را یک گروه سیاسی تعریف نمی‌کند، به علت وابستگی آن به اصول مذهب کاتولیک، جنبشی محافظه‌کار شناخته می‌شود.
  • «سیستم مختصات چپ دست» یک سازمان چپ‌گرا است. نام این گروه برگرفته از یک سیستم مختصاتی سه بعدی دکارتی است.
  • اتحادیه دانشجویان اسوولتا که از گروه دانشجویان انگلوساکسون الهام گرفته است. این اتحادیه گرایش سیاسی ندارد و هدف اصلی آن ارائه خدمات به دانشجویان است.

گروه‌های کوچک دیگری نیز وجود دارند. با این حال مشارکت در انتخابات دانشجویی پایین است. معمولاً کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان در این انتخابات شرکت می‌کنند. دلیل این عدم استقبال، علاقه‌مند نبودن دانشجویان به چنین موضوعاتی و همچنین عدم تأثیرگذاری این گروه‌ها در تصمیمات دانشگاه است.


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

سیستم کتابخانه و نشر

سیستم کتابخانه دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بیش از ۴۷۰ هزار جلد کتاب و نشریه را در کتابخانه‌های مختلف دانشگاه توزیع کرده است. این سیستم شامل چهار کتابخانه مرکزی، به علاوه کتابخانه‌های آموزشی است که در دپارتمان‌های مختلف قرار دارند. عناوین کتب موجود در کتابخانه را می‌توان از طریق فهرست آنلاین دسترسی عمومی (OPAC) جستجو کرد.

از پاییز سال ۲۰۰۴، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان صاحب امتیاز یک علامت تجاری نشر با نام «پلی‌پرس» شد. این نشر عمدتاً برای نشر پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه تأسیس شده است. پلی‌پرس نشریه «پلی‌تکنیکو» را نیز به طور رایگان منتشر می‌کند.


تحقیقات علمی

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در شبکه‌های اروپایی و بین‌المللی مربوط به پژوهش‌های علمی شرکت فعال دارد. تنها در سال ۲۰۰۴، حدود ۶۰ پروژه تحقیقاتی چندساله و بین‌المللی در مقیاس بزرگ توسط این دانشگاه آغاز شده است. در سال ۲۰۱۲ دانشگاه پلی‌تکنیک در بیش از ۱۳۲ پروژه تحقیقاتی FP7 شرکت داشته است. در سال ۲۰۰۸ این دانشگاه بیش از ۸۰ درصد از بودجه تحقیقاتی خود را از منابع خارجی تأمین کرد.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دارای پیشینه طولانی تحقیق است. بسیاری از دانشمندانی که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند توسط جامعه علمی به رسمیت شناخته شده و جوایز بسیاری دریافت کرده‌اند. از جمله مشهورترین آن‌ها «جولیو ناتا»، تنها ایتالیایی برنده نوبل شیمی است که در سال ۱۹۶۳ موفق به کسب این جایزه شد. او رییس دپارتمان شیمی صنعتی این دانشگاه بود. این دانشگاه بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۹ اولین رآکتور هسته‌ای تحقیقاتی در ایتالیا را توسط «مؤسسه تحقیقات هسته‌ای انریکو فرمی» فعال نمود. در حال حاضر نیز لابراتوارهای مهم بسیاری مانند یکی از بزرگترین تونل‌های باد اروپا در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

از سال ۲۰۰۵ تعدادی از اساتید دانشگاه پلی‌تکنیک میلان عضو IEEE (مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک) و ACM (انجمن ماشین‌های حسابگر) شده‌اند. این دانشگاه در انجمن‌ها و کنسرسیوم‌های تحقیقات کاربردی مشارکت دارد. همچنین دفاتری در دانشگاه پلی‌تکنیک وظیفه کمک به انتقال تکنولوژی و ادامه تحصیل حرفه‌ای‌ها را به عهده دارد. این دانشگاه از تأسیس شرکت‌های تحقیقاتی (۲۰ شرکت از سال ۲۰۰۰ تا کنون) حمایت می‌کند. شرکت‌هایی که در زمینه تکنولوژی پیشرفته فعالیت می‌کنند نیز گزینه‌های این دانشگاه برای حمایت در فاز راه‌اندازی هستند.


سازماندهی

رییس دانشگاه، مجلس علمی، هیئت علمی و مجموعه اداری ارکان دانشگاه پلی‌تکنیک میلان هستند. «حسابرس‌های مالی داخلی» مدیریت و امور مالی دانشگاه را کنترل می‌کنند. چندین نهاد مشورتی از جمله «شورای دانشجویی» نیز وجود دارد که به طور مستقیم توسط دانشجویان انتخاب می‌شوند. این نهادها وظیفه مشاوره را به عهده دارند.

رییس به نمایندگی از دانشگاه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را هماهنگ می‌کند. مدت زمان تصدی ریاست در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان یک دوره شش ساله و غیرقابل تمدید است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

فرصت‌های بین‌المللی

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان فرصت‌های بسیاری را در اختیار دانشجویانی که می‌خواهند در خارج از ایتالیا تجربیات مطالعاتی به دست آورند قرار می‌دهد. بعضی از این فرصت‌ها به قرار زیر است:


  • برنامه آتن
  • برنامه اراسموس (برنامه اقدام اتحادیه اروپا برای پویایی دانشجویان دانشگاه)
  • برنامه اراسموس موندوس
  • کارشناسی ارشد طراحی اروپایی
  • همکاری با یک گروه اروپایی از دانشگاه‌های هوافضا
  • یونیتک اینترنشنال
  • اعطای مدارک موازی با دانشگاه تونگجی شانگهای
  • بورس تحصیلی جهانی مهندسی


دانشجویان PhD همچنین می‌توانند از برنامه «Progetto Rocca MIT-PoliMi» استفاده کنند. این برنامه، یک دوره بین‌المللی است که که به دانشجو این امکان را می‌دهد که یک بازدید دوره‌ای از مؤسسه تکنولوژی ماساچوست یبه عمل آورد.


رتبه‌بندی

در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۱، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بر اساس رتبه‌بندی سنسیس ریپابلیکا، بهترین دانشگاه مهندسی ایتالیا لقب گرفت. در سال ۲۰۰۹ نیز بر اساس یک پژوهش، این دانشگاه طبق شاخص‌هایی مثل تولید علمی و جذب دانشجویان خارجی بهترین بود.

در رنکینگ جهانی QS، این دانشگاه در جایگاه ۱۵۶ قرار گرفته است. بر همین اساس رتبه پنجم در طراحی، نهم در معماری و هفدهم در مهندسی و فناوری به دانشگاه پلی‌تکنیک میلان اختصاص یافته است. همچنین این دانشگاه نهم در رشته مهندسی عمران و سازه است.


پذیرش

مهندسی

پذیرش در دوره‌های کارشناسی مهندسی در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، بر اساس آزمون انجام می‌شود.

حتی اگر شورای علمی دانشگاه، تعداد حداکثر دانشجویان هر دوره را تعیین کند، تنها برخی از دوره‌ها ظرفیت محدودی دارند. آزمون پذیرش برای هر مدرسه مهندسی (به غیر از مهندسی ساختمان) به چهار قسمت تقسیم می‌شود. زبان انگلیسی، منطق و ریاضیات و آمار، درک مطلب کلامی و فیزیک بخش‌های آزمون ورودی دوره‌های مهندسی هستند.


مهندسی معماری، طراحی و ساختمان

مدارس مهندسی معماری، طراحی و ساختمان تعداد محدودی دانشجو می‌پذیرند. این پذیرش بر اساس آزمونی ملی است که توسط وزارت آموزش ایتالیا برگزار می‌شود. این آزمون به پنج بخش تقسیم می‌شود: منطق و دانش عمومی، تاریخ، رسم و ارائه، ریاضیات و فیزیک.


دوره‌های تحصیلات تکمیلی

پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، علاوه بر مدرک کارشناسی، نیاز به مجموعه‌ای از الزامات ویژه برای هر مدرسه است. زمان طی شده برای اخذ مدرک کارشناسی و معدل، از جمله این الزامات است.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، همچنین دوره‌های PhD را برای رشته MBA و سایر رشته ها برگزار می‌نماید. مدرسه کسب و کار MIP یکی از برجسته‌ترین مؤسسات آموزش مدیریت در ایتالیا است که بر اساس رده بندی نشریه فایننشال تایمز در سال ۲۰۱۱، رتبه ۹۶ در جهان را به دست آورد.


دپارتمان‌ها

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان ۱۲ دپارتمان را در خود جای داده است:


  • DaSTU (معماری و مطالعات شهری)
  • ABC (معماری، محیط ساخت و مهندسی ساختمان)
  • DCMC (شیمی، مواد و مهندسی شیمی)
  • طراحی
  • DEIB (الکترونیک، اطلاعات و مهندسی زیستی)
  • انرژی
  • فیزیک
  • DICA (عمران و مهندسی محیط زیست)
  • مدیریت،‌ اقتصاد و مهندسی صنایع
  • ریاضیات
  • مکانیک
  • DAER (مهندسی تکنولوژی هوافضا)

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

محوطه‌ها

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در هفت محوطه گسترش پیدا کرده است. دو محوطه اصلی در میلان و پنج مجتمع دیگر در نواحی لمباردی و امیلیا-رومانیا قرار دارند.


میلان لئوناردو

میلان لئوناردو قدیمی‌ترین محوطه دانشگاه پلی‌تکنیک میلان است که همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین ساختمان آن در میدان لئوناردو داوینچی به سال ۱۹۲۷ افتتاح شد. در طول سالیان متمادی، این مجتمع گسترش یافت و حالا عموماً با نام «سیتا استودی» (=شهر مطالعه) شناخته می‌شود. این نام همچنین به دانشکده‌های دانشگاه پلی‌تکنیک میلان که در همان منطقه قرار دارند نیز اطلاق می‌شود. این دانشگاه در چندین خیابان از جمله لئوناردو، بناردی، کلریچتی، مانچینلی، گرانه‌ساسو و کولومبو توسعه پیدا کرده است.

پردیس لئوناردو محوطه اصلی دانشگاه است. دفاتر مرکزی اداری، دفتر ریاست دانشگاه و بسیاری از دپارتمان‌های تحقیقاتی در این محوطه قرار دارند.


میلان بوویزا

محوطه میلان بوویزا در ناحیه بوویزای شهر میلان واقع شده است. این محوطه فعالیت خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرده است. محوطه بوویزا خود به دو بخش «دوراندو» و «لا مازا» تقسیم می‌شود که اولی در سال ۱۹۹۴ و دومی در ۱۹۹۷ بازگشایی شده است. اولین کرسی این محوطه به طراحی اختصاص یافت. پس از آن دانشکده‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا و مهندسی انرژی آغاز به کار کردند. محوطه بوویزا همچنین امکاناتی برای پژوهش‌های مربوطه را در خود جای داده است. از جمله این امکانات می‌توان به تونل باد اشاره کرد.


محوطه‌های دیگر

اولین شعبه مجزای دانشگاه پلی‌تکنیک میلان به سال ۱۹۸۷ در «کومو» افتتاح شد. دو سال بعد شعبه دیگری نیز در «لکو» تأسیس شد. در طول دهه ۱۹۹۰، سه شعبه دیگر در «کرمونا»، «مانتوآ» و «پیاچنزا» آغاز به کار کردند.


آموزش

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در حوزه‌های مهندسی، معماری و طراحی ارائه می‌دهد. این دانشگاه ۳۲ دوره لیسانس را برگزار می‌کند. در این میان، یک دوره آنلاین مهندسی کامپیوتر نیز وجود دارد که اولین دوره آنلاین آکادمیک در ایتالیا است. با توجه به نیازمندی‌های منطقه تحت پوشش دانشگاه (لمباردی) که یکی از مناطق پیشرفته صنعتی در اروپا است، طیف وسیعی از برنامه‌های درسی متناسب با شرایط در آن ارائه می‌گردد.

سال تحصیلی به دو ترم (=نیم‌سال) تقسیم می‌شود. ترم اول از اواسط سپتامبر تا اواخر ژانویه، و ترم دوم از مارچ تا اواخر ژوئن برگزار می‌شود. سه جلسه امتحان در این دانشگاه وجود دارد: دو تا در پایان هر نیم‌سال (در فوریه و جولای) و سومی در سپتامبر. دانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس در هر سال تحصیلی، ملزم به دریافت ۶۰ اعتبار دانشگاهی (=Crediti Formativi Universitari, CFU) هستند. بنابراین، دوره سه‌ساله کارشناسی ۱۸۰ و دوره دوساله کارشناسی ارشد ۱۲۰ اعتبار احتیاج دارد. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان مانند بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا، متناسب با چارچوب بولونیا سازمان یافته است.

این دانشگاه ارتباط وسیعی با دانشگاه‌های خارجی دارد و طیف وسیعی از پروژه‌های بین‌المللی را برای دانشجویان سازماندهی می‌کند. چندین دوره به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی در دانشگاه ارائه می‌شود که دانشجویان خارجی را به اخذ پذیرش در آن ترغیب کند. این دانشگاه در شبکه ENTREE که مختص دانشجویان مهندسی برق اروپا است سهیم است. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان همچنین یکی از اعضای شبکه مدیران صنعتی برتر اروپا (TIME) نیز هست.

«آلتا اسکوالا پلی‌تکنیکا» یا مدرسه عالی پلی‌تکنیک، مؤسسه‌ای مشترک بین دانشگاه پلی‌تکنیک میلان و دانشگاه پلی‌تکنیک تورینو است. این مؤسسه استعداد‌های جوان این حوزه را جذب کرده و توانایی‌های آن‌ها را برای پیشبرد و ارتقای نوآوری توسعه می‌دهد. برنامه‌های مدرسه عالی پلی‌تکنیک به موازات برنامه‌های دوساله کارشناسی ارشد برگزار می‌گردند.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان با حدود ۴۲۰۰۰ دانشجو بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا است. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مهندسی، معماری و طراحی ارائه می‌دهد. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در سال ۱۸۶۳ تأسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه میلان است. این دانشگاه دو محوطه اصلی در شهر میلان دارد که اکثر فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه را میزبانی می‌کنند. مابقی محوطه‌ها در پنج شهر در نواحی لمباردی و امیلیا-رومانیا  واقع شده‌اند. دفاتر مرکزی دانشگاه در محوطه تاریخی «سیتا استودی» میلان قرار دارند که از سال ۱۹۲۷ فعال است.


رتبه‌بندی

طبق رتبه‌بندی‌ها، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بهترین دانشگاه مهندسی ایتالیا محسوب می‌شود. بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS در سال ۲۰۱۸، این دانشگاه هفدهمین دانشگاه فنی دنیا است. همچنین رده پنجم طراحی، نهم معماری، نهم در مهندسی عمران و سازه و هفدهم در مهندسی و تکنولوژی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، «جولیو ناتا» است که در سال ۱۹۶۳ موفق شد جایزه نوبل شیمی را به دست آورد.


پیشینه

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در ۲۹ نوامبر ۱۸۶۳ توسط «فرانچسکو بریوشی»، دبیر وزارت آموزش و پرورش ایتالیا و رییس دانشگاه پاویا تأسیس شد. همان‌گونه که گفته شد، این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه میلان است. نام اصلی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، «مؤسسه عالی فنی» بود. در آن زمان تنها مهندسی صنایع و عمران در این دانشگاه تدریس می‌شد. معماری، دومین رشته مهم دانشگاه پلی‌تکنیک، در سال ۱۸۶۵ با همکاری «آکادمی بررا» معرفی شد.

دانشگاه پلی‌تکنیک در اولین سال فعالیت تنها ۳۰ دانشجو را پذیرفت. در طول دهه‌های متمادی اکثریت دانشجویان این دانشگاه را مردان تشکیل می‌دادند. در سال ۱۹۱۳ اولین زن از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان فارغ‌التحصیل شد.

در سال ۱۹۲۷، دانشگاه به میدان لئوناردو داوینچی که هم‌اکنون با نام سیتا استودی (شهر مطالعه) شناخته می‌شود منتقل شد. دانشگاه‌های اصلی دانشگاه همچنان در همین مکان قرار دارند. در آن زمان نام دانشگاه «رجیو پلی‌تکنیکو» (=پلی‌تکنیک سلطنتی) بود. پس از اینکه در پایان جنگ جهانی دوم، نظام سیاسی ایتالیا به جمهوری تغییر یافت، کلمه سلطنتی از نام دانشگاه حذف شد. ساختمان تاریخی این دانشگاه که تماماً توسط فارغ‌التحصیلان معماری همین دانشگاه طراحی و ساخته شده بود، هنوز هم استفاده می‌شود.

لوگوی کنونی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، در سال ۱۹۴۲ و بر اساس طرحی از مدرسه رافائل آتن طراحی شده است. تا قبل از آن هیچ لوگوی رسمی‌ای برای این دانشگاه به ثبت نرسیده بود.

در اواخر دهه ۱۹۸۰، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان روند گسترش خود را آغاز کرد. بر این اساس محوطه‌هایی در لمباردی و امیلیا-رومانیا ساخته شدند.

در سال ۱۹۹۳ دوره طراحی صنعتی نیز در دانشگاه آغاز شد. در سال ۲۰۰۰، دانشکده طراحی دانشگاه پلی‌تکنیک با دروس جدیدی شامل گرافیک و هنرهای تجسمی، مد و طراحی داخلی شروع به کار کرد.

در آوریل ۲۰۱۲، دانشگاه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تمام دوره‌های تحصیلات تکمیلی تنها به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند. البته پس از رأی دادگاه عالی ایتالیا، در این تصمیم تجدید نظر شد.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

مسائل آکادمیک

دانشجویان مقطع کارشناسی برای یک دوره سه‌ساله ثبت نام می‌شوند. دانشجویان هنگام ورود رشته‌ای را انتخاب می‌کنند که غیرقابل تغییر است. مگر این‌که دانشجو بعدها دوره‌های کارشناسی ارشد را با هزینه شخصی برگزیند. رشته‌های علوم و بازرگانی متقاضیان بیشتری دارند، چرا که فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌کنند. اکثر دوره‌ها بر اساس زمان‌بندی سالانه سازمان‌دهی می‌شوند. برخی دوره‌ها نیز ترم‌محور هستند. بیشتر دپارتمان‌ها دوره‌های کارشناسی ارشد را یک‌ساله برگزار می‌کنند. تحقیقات در مؤسسه‌های تخصصی یا دپارتمان‌هایی که دوره‌های دکتری را ارائه می‌دهند انجام می‌شود.

دانشگاه کلکلته دارای بزرگترین مرکز تحقیقات است که از ژانویه ۲۰۱۳ و در صدمین کنگره علوم هند آغاز به کار کرده است. این مرکز تحقیقاتی مربوط به علم نانو و نانوتکنولوژی است که در بنگال غربی، جنب دریاچه نمک و محوطه تکنولوژی دانشگاه کلکته واقع شده است.

این دانشگاه دارای ۱۸ مرکز تحقیقات، ۷۱۰ مدرس، ۳۰۰۰ پرسنل اداری و ۱۱۰۰۰ دانشجوی کارسناسی ارشد است.


رتبه‌بندی

در سطح بین‌الملل، بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS (سال ۲۰۱۸)، دانشگاه کلکته در بین دانشگاه‌های جهان مقام ۷۸۰-۷۵۱، در آسیا مقام ۱۲۵ و در کشورهای بریکس مقام ۶۴ را به دست آورد. در همان سال رتبه‌بندی مجله تایمز دانشگاه کلکته را در جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۱ در جهان و ۲۵۰-۲۰۱ در آسیا نشاند.

در سال ۲۰۱۸، این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی «چارچوب رتبه‌بندی مؤسسات ملی» بیست و یکمین مؤسسه هند شناخته شد. طبق همین رنکینگ دانشگاه کلکته در میان مؤسسات فقط دانشگاهی دارای رتبه چهاردهم است.


دانشکده‌ها و دپارتمان‌ها

دانشگاه کلکته ۶۵ دپارتمان دارد که در چند دانشکده سازمان‌دهی شده‌اند. این دانشکده‌ها عبارت از کشاورزی، هنر، بازرگانی، رفاه اجتماعی و مدیریت کسب و کار، آموزش، روزنامه‌نگاری و علوم کتاب‌داری، مهندسی و تکنولوژی، هنرهای زیبا، موسیقی، علوم خانه‌داری، حقوق و علوم هستند.


دانشکده کشاورزی

این دانشکده تنها یک دپارتمان به نام «مؤسسه علوم کشاورزی» دارد. دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های صنایع کشاورزی، کشاورزی-محیط زیست، برزشناسی، شیمی کشاورزی و علوم خاک، کشاورزی و توسعه روستایی، کشاورزی و منابع اقتصادی، مهندسی کشاورزی، علوم جانوران، باکتریولوژی، علم محصولات، علوم لبنیات، علوم شیلات، تکنولوژی غذا، باغبانی، ژنتیک و پرورش گیاه، علوم خاک و آب و علوم و تکنولوژی بذر در این دپارتمان برگزار می‌شود.

کالج کشاورزی توسط «پروفسور پابیترا کومار سن» در اوائل دهه ۱۹۵۰ تأسیس شد.


دانشکده هنر

این دانشکده شامل دپارتمان‌های تاریخ و فرهنگ باستان هند، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، عربی و فارسی، بنگالی، زبان و ادبیات، ادبیات تطبیقی هند، نویسندگی خلاق، جمعیت‌شناسی، اقتصاد، مطالعات قومی، زبان و ادبیات انگلیسی، هندی، تاریخ، زبان‌شناسی، موزه‌شناسی، زبان پالی، فلسفه، روانشناسی، علوم سیاسی، سیاست عمومی و اداری، جامعه‌شناسی، سانسکریت، مطالعات جنوب و جنوب شرق آسیا، تئاتر و نمایشنامه، مطالعات زنان و جنسیت است.


دانشکده بازرگانی، رفاه اجتماعی و مدیریت کسب و کار

این دانشکده شامل دپارتمان مدیریت کسب و کار و بازرگانی است.


دانشکده آموزش، روزنامه‌نگاری و علوم کتاب‌داری

این دانشکده سه دپارتمان دارد که دوره‌های آموزش، روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی و همچنین کتاب‌داری و علوم اطلاعات را ارائه می‌دهد.


دانشکده مهندسی و تکنولوژی

دپارتمان‌های اپتیک و فوتونیک کاربردی، فیزیک کاربردی، مهندسی شیمی، تکنولوژی شیمیایی، مهندسی علوم کامپیوتر، تکنولوژی اطلاعات، مهندسی و علوم پلیمر، مهندسی نفت، فیزیک رادیویی و الکترونیک و نساجی در این دانشکده قرار دارند.


دانشکده هنرهای زیبا و موسیقی

به غیر از دپارتمان‌های هنری، این دانشکده دپارتمان اقتصاد خانه که متشکل از دروسی مثل تغذیه و توسعه انسانی است را در خود جای داده است.


دانشکده حقوق

این دانشکده تنها دربردارنده دپارتمان حقوق است که در سال ۱۹۰۹ تحت عنوان مؤسسه دانشگاهی حقوق تأسیس شد. در فوریه سال ۱۹۹۶ این مؤسسه به حالت کنونی درآمد.


دانشکده علوم

این دانشکده دارای ۲۰ دپارتمان است که دوره‌های آموزشی را در زمینه موضوعات سنتی ارائه می‌دهد.

دپارتمان فیزیک کاربردی در سال ۱۹۲۵ تأسیس شد که در آناندنگار واقع شده است. مطالعاتی که در این دانشکده انجام می‌شود عمدتاً در زمینه مهندسی ابزار، مهندسی برق، اپتیک و اپتوالکترونیک هستند.


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

پردیس‌های دانشگاهی در مانیپال
این دانشگاه دارای حدود
۶۰۰ هکتار (۲/۴ کیلومتر مربع) مساحت است و در شهر دانشگاهی مانیپال متمرکز شده است. فضای دانشگاه به دو بخش محوطه‌ دانشگاه علوم پزشکی و محوطه‌ دانشگاه مهندسی تقسیم شده است.

مؤسسه فناوری دانشگاه مانیپال
مؤسسه فناوری پردیس مانیپال در حدود یک کیلومتری از شرق ساختمان اصلی مؤسسه قرار دارد. این دانشگاه در برگیرنده‌ بیش از
۲۰۰ هکتار است که شامل هشت ساختمان علمی و پژوهشی (بلوک‌های آکادمیک ۱، ۲ و ۵)، مجتمع مسکونی جدید (بلوک ۳)، مرکز نوآوری (بلوک ۴)، کتابخانه MIT، ساختمان دانشکده ارتباطات و دانشکده مدیریت، بیست و یک سالن محل اقامت، سه حیاط غذاخوری (به استثنای دو بخش مشترک با چهار محل اقامتی) و امکانات ورزشی مانند فوتبال، کریکت و قسمت‌های در حال ساخت، دو زمین تنیس مصنوعی و امکانات داخلی برای بدمینتون و تنیس روی میز است.

مرکز نوآوری در سال
۲۰۰۷ و در پنجاه سالگی مؤسسه فناوری مانیپال تأسیس شد. این مرکز در درجه اول با اختصاص دادن چندین اتاق به آزمایشگاه‌های دانشگاهی و کلاس‌های آموزشی بر فعالیت‌های پژوهشی و کارآفرینی تمرکز می‌کند.


پردیس دانشگاهی دبی

در سال ۲۰۰۰ آکادمی آموزش عالی مانیپال در امارات متحده عربی پردیس دانشگاهی دبی را تأسیس کرد. این بخش در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ دانشجو را از بیش از ۴۰ کشور جهان جذب کرده است.


کتابخانه‌ها

سیستم کتابخانه آکادمی مانیپال شامل مجموعاً شش کتابخانه در مدرسه پزشکی و مهندسی آن است. بزرگترین کتابخانه در میان آن‌ها کتابخانه علوم بهداشتی واقع در ساختمان اصلی مؤسسه محسوب می‌شود.


پژوهش

مقررات بودجه برای تحقیقات از طریق تخصیص سرمایه برای تعمیر و نگهداری تأسیسات مرتبط با حیوانات، تجهیزات و غیره در نظر گرفته شده است. در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹  پانزده میلیون روپیه معادل ۲۲۰۰۰۰ دلار به مؤسسه تکنولوژی مانیپال به منظور تأمین مالی جهت نوآوری اختصاص داده شد.

غالباً تحقیقات انجام شده توسط آن‌ها بخشی از مالکیت معنوی شرکت محسوب می‌شود.

مرکز علوم زندگی مانیپال تیمی تحقیقاتی جهت انجام پروژه‌های پژوهشی متعددی که توسط DBT، DST و غیره تأمین می‌شود، دارد. MLSC با چندین مؤسسه تحقیقاتی بین‌المللی از جمله مؤسسه ویستار فیلادلفیا، دانشگاه کوئینزلند و بسیاری دیگر در ارتباط است.


گروه پیشرفته تحقیقاتی مانیپال

گروه پیشرفته‌ی تحقیقاتی مانیپال در اوایل سال ۲۰۰۶ با هدف گسترش پروژه‌های تحقیقاتی جدید در علوم بنیادی تشکیل شد و همکاری میان‌رشته‌ای در زمینه‌های تحقیقات علوم پایه، علوم زیست پزشکی و مهندسی را ارتقا بخشید.


فارغ‌التحصیلان برجسته

راجیو سوری، مدیر اجرایی شرکت نوکیا

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت

میرزا فیضان بنیان گذار و مدیر عامل شرکت Avembsys تکنولوژی

تویتا متولالو، مدیر اجرایی روزنامه Tongan؛ مدیر تحقیقات در مؤسسه رویال اقیانوسیه

آرو شنوی، نوازنده و نامزد جایزه موسیقی گرمی

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

آکادمی آموزش عالی‌ مانیپال

آکادمی آموزش عالی مانیپال که پیشتر تحت عنوان دانشگاه مانیپال شناخته می‌شد، یک بنیاد تحقیقات خصوصی واقع در دانشگاه شهر منیپال هند است. این آکادمی آموزش عالی شعبه‌ای از پردیس دانشگاهی دبی و منگلور است. هم‌چنین که در سیکیم و جیپور نیز دانشگاه‌هایی برای خواهران دارد. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه‌های مشترک المنافع می‌باشد.

پیشینه

در سال ۱۹۵۳ دکتر تونس مداف آنانت پایی نخستین دانشکده‌ خصوصی پزشکی به نام کالج کاستربا را تأسیس کرد و پنج سال بعد بنیاد فن‌آوری مانپیال تشکیل شد. در سال ۱۹۷۹ پس از مرگ دکتر پایی، رامادز پایی مدیریت مؤسسه را بر عهده گرفت. در آغاز، تمام مدارک آموزشی توسط دانشگاه کارناتاک درواد و پس از آن دانشگاه میسور اعطا و طی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۳ مدارک آموزشی توسط دانشگاه منگالور صادر می‌شد. در سال ۱۹۹۳، زمانی که آکادمی تحصیلات عالی مانیپال توسط کمیته کمک‌هزینه تحصیلی دانشگاه مورد تأیید واقع شد، ساختار سازمانی کنونی شکل گرفت. آکادمی تحصیلات عالی مانیپال با استاندارد بین‌المللی ایزو ۲۰۰۴ و ۱۴۰۰۱ گواهی شده است. در سال ۲۰۰۷ این آکادمی خود را با نام دانشگاه مانیپال معرفی کرد. با این حال، نام قانونی آن آکادمی آموزش عالی مانیپال باقی ماند. در سال ۲۰۱۷ UGC خواستار لغو کلمه‌ دانشگاه از این نامگذاری شد و مؤسسه به نام قبلی خود بازگشت.

سازمان‌‌دهی

۱۹ کالج و ۷ دپارتمان زیر مجموعه آکادمی آموزش عالی مانیپال هستند.

آکادمی آموزش عالی مانیپال در برگیرنده مدارس زیر است:

  • کالج پزشکی کاستوربا، کالج پزشکی مانیپال و منگلور (مانیپال)
  • مرکز علوم زندگی مانیپال
  • دانشکده علوم دندانپزشکی 
  • دانشکده پرستاری 
  • مدرسه پرستاری 
  • دانشکده معماری، نقشه‌کشی و طراحی
  • دانشکده علوم پزشکی، منیپال، منگالور و بنگلور
  • دانشکده علوم دارویی 
  • مؤسسه فناوری 
  • مرکز بین‌المللی علوم کاربردی
  • مدارس علوم اطلاعاتی
  • مدرسه مدیریت
  • دانشکده بهداشت عمومی پراسنای 
  • کالج پزشکی Melaka مالزی
  • دانشکده عالی گروه مدیریت هتل
  • مؤسسه ارتباطات 
  • مدارس پزشکی رژنراتیو، بنگلور
  • مطالعات اروپا
  • مرکز مدیریت فلسفه و علوم انسانی 
  • دانشکده فنی و مهندسی دبی
  • مدرسه طراحی و معماری، دبی
  • مدارس کسب و کار، دبی
  • مدارس رسانه و ارتباطات، دبی
  • دانشکده علوم زیستی، دبی

آکادمی آموزش عالی مانیپال از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • دپارتمان ژئوپلیتیک، مانیپال
  • دپارتمان بازرگانی، مانیپال
  • دپارتمان آمار، مانیپال
  • دپارتمان علوم، منیپال
  • دپارتمان فیزیک اتمی و مولکولی، مانیپال
  • دپارتمان علوم پیشرفته دارویی، مانیپال
  • دپارتمان هنر آشپزی مانیپال

یک مؤسسه مستقل نیز وجود دارد:

  • مؤسسه مدیریت T. A. Pai


آکادمی تحصیلات عالی مانیپال
۲۱۸ برنامه را در ۱۹ رشته ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها در زمینه بهداشت، معماری، علوم پایه و پیشرفته، ارتباطات، دندانپزشکی، مهندسی، مطالعات اروپا و زبان‌های خارجی، ژئوپلیتیک و روابط بین‌الملل، مهمانداری، علوم انسانی، علوم اطلاعاتی، علوم زیستی، مدیریت (MBA)، پزشکی، علوم طبیعی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی و طب گیاهان دارویی هستند.

در سال ۲۰۱۶ میزان پذیرش این مؤسسه ۴/۳ درصد بود. در آن سال از بین ۱۵۰۰۰۰ متقاضی، ۶۵۰۰ نفر پذیرفته شدند.


رتبه‌بندی‌

در سال ۲۰۱۸، از جنبه‌ بین‌المللی، آکادمی تحصیلات عالی مانیپال در رده ۷۰۱ ـ ۷۰۵ در رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی QS قرار گرفت. در همان رتبه‌بندی جایگاه ۱۹۸ را در آسیا و‌ ۱۷۲ را در میان کشورهای بریکس به دست آورد.

در سال ۲۰۱۸ چارچوب رتبه‌بندی مؤسسات عالی در هند (NIRF)، آکادمی آموزش عالی مانیپال را در جایگاه هجدهم در میان تمام مؤسسه‌ها و‌ یازدهم در میان دانشگاه‌ها رتبه‌بندی کرده است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

در این مطلب به بخش‌های مختلف دانشکده مهندسی و تکنولوژی دانشگاه پنجاب پرداخته می‌شود. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان نیز بررسی خواهد شد.


مؤسسه دانشگاهی مهندسی و تکنولوژی (UIET)

مؤسسه UIET یک مرکز درون محوطه‌ای در دانشگاه پنجاب است. UIET دوره‌های کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری را در زمینه‌های مهندسی و تکنولوژی ارائه می‌دهد.


کالج مهندسی و تکنولوژی چندی‌گر (CCET)

کالج مهندسی و تکنولوژی چندی‌گر خارج از محوطه دانشگاه قرار دارد و دوره‌های کارشناسی را برگزار می‌کند. این کالج زیرمجموعه سیستم اداری چندی‌گر است. CCET که پیش‌تر با نام پلی‌تکنیک مرکزی چندی‌گر (CPC) شناخته می‌شد، در سال ۱۹۵۹ تأسیس گردید.


مؤسسه دانشگاهی مهندسی و تکنولوژی شیمی (UICET)

این مؤسسه که در ابتدا «دپارتمان مهندسی و تکنولوژی شیمی» نامیده می‌شد، با هدف استفاده مستقیم از علوم در جامعه تأسیس شد. فعالیت این دپارتمان درست در زمانی که دانشجویان و اساتید علاقه‌مند به حضور در هند بودند، به دلیل چندپارگی هند معلق شد. مؤسسه برای چند سال در دهلی مستقر بود و سرانجام در سال ۱۹۵۸ به مکان کنونی در چندی‌گر منتقل گردید. در سال ۱۹۸۳ یک مؤسسه تحقیقات انرژی به UICET ملحق شد که در زمینه تحقیق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

مؤسسه UICET در قلب دانشگاه و در کنار کتابخانه A. C. Joshi و مرکز دانشجویی قرار دارد.

مؤسسه UICET یکی از مؤسسات منطقه‌ای مهندسی شیمی در هند است. در سال ۲۰۰۸ جشن پنجاه‌سالگی مؤسسه برگزار شد. در قسمتی از این مراسم، UICET میزبان شصت و یکمین نشست سالانه CHEMCON بود که شامل کنفرانس مشترک هند و ایالات متحده در زمینه انرژی نیز می‌شد.

دانشجویان این مؤسسه بر اساس رتبه کسب شده در آزمون AIEEE پذیرفته می‌شوند.


مرکز منطقه‌ای «شوامی ساروانند گیری» (PUSSGRC)

مرکز PUSSGRC بخش جدایی‌ناپذیر دانشگاه پنحاب است که در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک مرکز منطقه‌ای در هوشیارپور شروع به کار کرد. این مرکز دوره‌های مختلف مهندسی را ارائه می‌دهد. PUSSGRC در یک محوطه سبز با زیرساخت‌های هنری بنا شده است. این مؤسسه دارای دفاتر اداری، آزمایشگاه و کارگاه‌هایی برای آموزش دانشجویان است. کتابخانه، داروخانه عمومی، سالن غذاخوری و خوابگاهی با ظرفیت ۶۰۰ نفر از دیگر امکانات این مرکز است.

دانشجویان مرکز PUSSGRC از طریق آزمون AIEEE پذیرش می‌شوند.


فرهنگ

جشنواره سیانید، فستیوال سالانه DCET و UICET است. این جشنواره یکی از اولین جشنواره‌های دانشجویی در چندی‌گر است که به یک سنت تبدیل شده است. جشنواره سیانید اغلب میزبان ستاره‌ها و دی‌جی‌ها است.

«تاتوا» یک مجله دانشجویی است که در دانشگاه پنجاب منتشر می‌شود.

یک مناظره سالانه به نام «پلمیک» نیز برگزار می‌گردد. فستیوال «گونج» یک جشنواره سالانه فرهنگی و «آویشکار» جشنواره‌ای تکنولوژیک است که توسط UIET برپا می‌شود.


رتبه

در سال ۲۰۱۸، دانشگاه پنجاب بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۱ در جهان، ۳۵۰-۳۰۱ در آسیا و ۲۵۰-۲۰۱ را در میان کشورهای بریکس به دست آورد.

در هند، چارچوب رتبه‌بندی مؤسسات ملی (NIRF)،‌ دانشگاه پنجاب را سی و سومین مؤسسه هند در سال ۲۰۱۸ دانست. طبق این رنکینگ، این دانشگاه رده ۲۰ در میان دانشگاه‌ها، ۵۹ در میان مؤسسات مهندسی، ۴۲ در مؤسسات مدیریت و سوم در داروسازی را کسب کرد.


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group

عملکرد روزانه دانشگاه پنجاب، توسط مدیر اجرایی آن «راج کومار» رهبری می‌شود. «دفتر ریاست دستورالعمل دانشگاه (DUI)» در رأس مسائل اکادمیک و مراکز منطقه‌ای دانشگاه پنجاب است. ۷۵ دپارتمان، ۱۵ مرکز/کرسی و ۶ کالج در شیخ‌والا، بالاچائور، نهال‌سینگ والا، دهارامکوت، مخام‌خان والا و گورو هارساهای واقع شده‌اند. یک مرکز روستایی و سه مرکز منطقه‌ای شهری در دانشکده‌های هنر، علوم، زبان، حقوق، آموزش و هنرهای زیبا، کسب و کار و مدیریت بازرگانی، مهندسی و تکنولوژی، علوم پزشکی و علوم دارویی گروه‌بندی می‌شوند. بیشتر دپارتمان‌ها کتابخانه خودشان را دارند.


حال به معرفی اجزای دانشگاه پرداخته می‌شود.


دانشکده هنر

مرکز حقوق و وظایف بشر

مرکز اداره پلیس

مرکز کار اجتماعی

دپارتمان و مرکز مطالعات زنان

دپارتمان تاریخ باستان هند و باستان‌شناسی فرهنگ

دپارتمان دفاع و مطالعات امنیت ملی

دپارتمان اقتصاد

دپارتمان مطالعات صلح گاندی

دپارتمان جغرافیا

دپارتمان مطالعات سیک گورو ناناک

دپارتمان تاریخ

دپارتمان کتاب‌داری و علوم اطلاع‌رسانی

دپارتمان فلسفه

دپارتمان علوم سیاسی

دپارتمان روان‌شناسی

دپارتمان اداره امور عمومی

دپارتمان جامعه‌شناسی

مؤسسه تحقیق در آموزش علوم اجتماعی

آموزشگاه مطالعات ارتباطات


کسب و کار، مدیریت و بازرگانی

مؤسسه دانشگاهی علوم مدیریت کاربردی

آموزشگاه کسب و کار (چندی‌گر)

آموزشگاه کسب و کار (لودهیانا)


هتل‌داری و گردش‌گری

مؤسسه دانشگاهی مدیریت هتل و گردش‌گری


طراحی و هنرهای زیبا

دپارتمان تاریخ هنر و هنرهای تجسمی

دپارتمان تئاتر هند

دپارتمان موسیقی


آموزش

دپارتمان مطالعات معلولیت و مهارت‌های اجتماعی

دپارتمان افزایش طول عمر

دپارتمان آموزش تربیت بدنی

مؤسسه تکنولوژی آموزشی و آموزش فنی و حرفه‌ای

مؤسسه دانشگاهی تکنولوژی مد و توسعه حرفه‌ای


مهندسی و تکنولوژی

امکانات و ابزارهای تحلیل پیشرفته CIL و UCIM

مهندسی سلول‌های بنیادی و بافت

مؤسسه دانشگاهی مهندسی و تکنولوژی شیمی

مؤسسه دانشگاهی مهندسی و تکنولوژی

کالج مهندسی و تکنولوژی چندی‌گر

مؤسسه دانشگاهی تکنولوژی و مهندسی هوشیارپور


زبان

کرسی بهای ویر سینگ

زبان‌های چینی و تبتی

کرسی دایاناند و مطالعات ودا

دپارتمان انگلیسی و مطالعات فرهنگی

دپارتمان فرانسوی و مطالعات فرانسوفون

دپارتمان آلمانی

دپارتمان هندی

دپارتمان پنجابی

دپارتمان روسی

دپارتمان سانسکریت

دپارتمان اوردو

مطالعات سنت ساهیتیا

سم‌شناسی پنجابی

کرسی شیخ بابا فرید

مؤسسه مطالعات سانسکریت و هند شناسی


حقوق

دپارتمان حقوق

مؤسسه دانشگاهی مطالعات قانونی (هوشیارپور)

مؤسسه دانشگاهی حقوق (لودهیانا)

مؤسسه دانشگاهی مطالعات قانونی (چندی‌گر)


علوم پزشکی

بیمارستان و مؤسسه دندان‌پزشکی دکتر هاروانش سینگ


علوم دارویی

مؤسسه دانشگاهی علوم دارویی


علوم

مرکز عالی کاربردهای نانو (علوم بایومدیکال)

مرکز فیزیک پزشکی

مرکز بایوتکنولوژی میکروبی

مرکز علوم نانو و نانوتکنولوژی

مرکز پزشکی هسته‌ای

مرکز نفت و زمین‌شناسی کاربردی

مرکز سلامت عمومی

مرکز زیست‌شناسی سیستم و بایوانفورماتیک

دپارتمان و مرکز ملی مطالعات و تحقیقات ژنوم انسانی

دپارتمان مردم‌شناسی

دپارتمان بیوشیمی

دپارتمان بیوفیزیک

دپارتمان بیوتکنولوژی

دپارتمان گیاه‌شناسی

دپارتمان شیمی

دپارتمان علوم و کاربرد کامپیوتر

دپارتمان مطالعات محیط زیست

دپارتمان زمین‌شناسی

دپارتمان ریاضیات

دپارتمان میکروبیولوژی

دپارتمان فیزیک

دپارتمان آمار

دپارتمان حیات وحش

مؤسسه علوم قضایی و جرم‌شناسی

مؤسسه علوم، تکنولوژی و مدیریت


مراکز و امکانات

کتابخانه A. C. Joshi

مرکز توسعه منابع انسانی

مرکز امبدکار

هسته جایگزینی مرکزی

مرکز IAS و دیگر آزمون‌های رقابتی

مرکز برنامه مشترک مؤسسه صنعت

مرکز مطالعات باختر میانه و آسیای مرکزی

مرکز مطالعات سوامی ویوکاناندا

مرکز مطالعات ژئوپلیتیک

مرکز مطالعات محرومیت اجتماعی

مرکز عالی نانو کاربردی

مرکز کامپیوتر دکتر عبدالکلام

انجمن توسعه کالج ریاستی

مرکز دانشجویان بین‌المللی

مرکز رفاه دانشجویی

دپارتمان ارتباطات فارغ‌التحصیلان

دفتر ورزش

مرکز تحقیقات انرژی

ایستگاه رادیویی انجمن دانشگاه پنجاب (۹۱/۲ مگاهرتز)

مرکز تحقیقات جمعیت

دفتر انتشارات

هسته حق اطلاعات


مطالعات مربوط به مرسوله‌ها / آموزش از راه دور

آموزشگاه دانشگاهی غیرحضوری


مراکز منطقه‌ای

مرکز منطقه‌ای لودهیانا

مرکز منطقه‌ای موکتسار

مرکز منطقه‌ای سوامی سارونند گیری (هوشیارپور)


مراکز منطقه‌ای روستایی

مرکز روستایی کاونی


کالج‌ها

کالج بالاچائور دانشگاه پنجاب (SBS نگار)

کالج مخام‌خان والای دانشگاه پنجاب (فیروزه‌پور)

کالج نهال‌سینگ والای دانشگاه پنجاب (موگا)

کالج دهارمکوت دانشگاه پنجاب (موگا)

کالج شیخ والای دانشگاه پنجاب (سری موکتسار صاحب)

کالج شهید ادهم سینگ دانشگاه پنجاب (فیروزه‌پور)


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۰۰
zh group